12 sytuacji, w których fryzura bohatera coś nam sugerowała, ale to przegapiliśmy
Fryzury bohaterów filmowych często stają się równie kultowe, co sam film czy serial. Na przykład fryzura Rachel z Przyjaciół nadal jest popularna, mimo że produkcję zakończono ponad 15 lat temu. Włosy danej postaci mogą nie tylko rozpocząć nowy trend, ale też być symbolem lub ukrytym przekazem.
Ekipa Jasnej Strony dowiedziała się, co konkretni bohaterowie chcieli nam przekazać poprzez swoją fryzurę. W bonusie dowiedziecie się, dlaczego w filmach o kosmosie kobiety zwykle mają krótkie włosy.
Clementine Kruczynski (Zakochany bez pamięci)
Włosy bohaterki granej przez Kate Winslet zmieniały kolor, co symbolizowało jej porywczy i zmienny charakter. Ponadto był to celowy zabieg pomagający zrozumieć chronologiczną kolejność wydarzeń. Każdy z kolorów oznaczał inny etap i status jej związku z Joelem. Niebieskie włosy to teraźniejszość, gdy bohaterowie się rozstali. Czerwony symbolizuje Clementine z fantazji Joela. Jasnopomarańczowa fryzura ukazuje kryzys ich relacji. Natomiast zielony kolor to wspomnienie ich pierwszego spotkania.
Harley Quinn (Legion Samobójców oraz Ptaki Nocy i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)
Fryzura Harley Quinn bezpośrednio odzwierciedla jej osobowość. Mimo że jest czarnym charakterem, to kucyki pokazują, że ma dziecinne usposobienie. Różne kolory włosów w trakcie akcji symbolizują złożony charakter jej postaci i dwubiegunowy związek z Jokerem. W spin-offie filmu Margot Robbie ma krótszą fryzurę oznaczającą nowy etap życia po zakończeniu toksycznej relacji.
Jedenastka (Stranger Things)
W ciągu trzech sezonów fryzury Millie Bobby Brown zmieniały się najczęściej spośród wszystkich bohaterów. Gdy widzowie poznają Jedenastkę, ma ogoloną głowę, jest zamknięta w sobie i próbuje kontrolować swoje supermoce. W drugim sezonie stara się być normalną nastolatką, zapuściła włosy, więc nie wyróżnia się na tle innych dzieciaków.
W trzecim sezonie Jedenastka ma jeszcze dłuższą fryzurę, co pokazuje, ile czasu minęło od drugiego sezonu serialu. Stylistka pracująca na planie, Sarah Hindsgaul, postanowiła rozjaśnić kilka kosmyków Jedenastki, sugerując, że było lato, a bohaterka spędzała dużo czasu na świeżym powietrzu. Ponadto nastolatka miała wzorować się na wyglądzie Max, swojej przyjaciółki.
Travis Bickle (Taksówkarz)
Włosy głównego bohatera zmieniają się wraz z rozwojem wątków. Na początku jego zwyczajna fryzura została zastąpiona irokezem, co pokazuje podwójną osobowość. Ale ma to też głębsze przesłanie. Aktor i przyjaciel Martina Scorsese, Victor Magnotta, powiedział reżyserowi, że żołnierze w Wietnamie często robili sobie irokezy przed ważną misją, co oznaczało, że lepiej z nimi nie zadzierać. To właśnie zrobił bohater grany przez Roberta De Niro, ponieważ był weteranem wojny w Wietnamie.
Vivian Ward (Pretty Woman)
Na początku filmu bohaterka grana przez Julię Roberts nosi platynową perukę, która nie pasuje do jej twarzy i sprawia, że jej wizerunek jest wulgarny. Jednak wkrótce widzimy prawdziwą Vivian — z burzą rudych włosów, co pokazuje jej przemianę w prawdziwą i naturalną kobietę oraz nowy etap w jej życiu.
Sansa Stark (Game of Thrones)
Fryzura Sansy często nawiązuje do innych postaci z serialu. Na przykład w trzecim sezonie inspirowała się Margaery Tyrell, a w sezonie 7. nosi warkocz podobny do matki, Catelyn. Pod koniec serialu ma rozpuszczone włosy, dając do zrozumienia, że jest niezależną kobietą.
Maria Antonina (Maria Antonina)
W tym filmie Sofii Coppoli ciężko jest oderwać wzrok od ubrań i stylizacji wszystkich bohaterów. Są one bardzo dopracowane i przemyślane. A gdy dowiedzieliśmy się, że peruki z piórami były dokładnymi replikami tych, które naprawdę nosiła królowa, to byliśmy zachwyceni. Twórcy filmu nie zapomnieli też, że Maria Antonina uwielbiała pudrowane peruki. Sama posypywała je mąką w czasach, gdy wielu Francuzów nie miało co jeść. To pokazuje jej charakter i podejście do „zwykłych śmiertelników”.
Sandy Olsson (Grease)
Po premierze filmu Grease w latach 70. fryzura Sandy stała się hitem wśród młodych ludzi. Nowy wygląd głównej bohaterki symbolizował kolejny etap w jej życiu i przemianę z grzecznej dziewczynki w buntowniczkę.
Thor (Uniwersum Marvela)
W każdym kolejnym filmie Marvela widzowie mogą zobaczyć walkę, kłótnie i rywalizację Thora z Lokim. Małe szczegóły pokazują prawdziwą relację braci. W filmie Thor: Mroczny świat i Thor: Ragnarok, gdy Thor był przekonany, że Loki nie żyje, widać czarne pasemko w jego blond włosach. To pasemko należało do jego brata. Prawdopodobnie w ten sposób bohater radził sobie ze stratą.
Jordan O’Neil (G.I. Jane) i Fantine (Nędznicy)
Te kultowe filmy wyraźnie pokazują, jak różny przekaz mogą nieść krótkie fryzury kobiecych postaci. Bohaterka grana przez Demi Moore ogoliła głowę, aby pokazać swoją odwagę i udowodnić, że kobieta może odnieść sukces w środowisku zdominowanym przez mężczyzn. Natomiast krótkie włosy Fantine symbolizowały upokorzenie, degradację i utratę tożsamości.
Michael Rezendes (Spotlight)
Wraz z rozwojem wątków widzimy, jak Michael Rezendes siwieje. W ten sposób twórcy pokazali, że praca bohatera była bardzo stresująca, a on poważnie do niej podchodził.
Bonus: kobiety i grawitacja
Może nie zauważyliście, ale w filmach o kosmosie (lub w filmach, gdzie bohaterowie mają do czynienia ze stanem nieważkości) bohaterki często mają krótkie włosy. To dlatego, że ciężko jest przedstawić na ekranie włosy unoszące się w stanie nieważkości, a dodatkowo byłoby to zbyt kosztowne.
Zwracacie uwagę na włosy postaci filmowych i serialowych? Macie swoją ulubioną filmową fryzurę?